ریپورتاژ و بک لینک چیست و چگونه باید بک لینک سازی انجام شود؟

سلام دوستان در این مقاله قرار است درباره ریپورتاژ و بک لینک سازی صحبت کنیم. خب بک لینک سازی انواع مختلفی داره و اگر با روش های اشتباهی انجام بشه میتونه به سایت شما آسیب خیلی جدی وارد کنه. اول فرق بک لینک و ریپورتاژ را با هم بررسی می‌کنیم.

تفاوت ریپورتاژ و بک لینک سازی

وقتی شما برای سایتتون تصمیم می‌گیرید تبلیغات کنید، دو روش را پیش روی خودتان می‌بینید.

  • روش اول: یک سایت را مدنظر دارید و به آن برای یک مدت خاصی یک مبلغی واریز کنید تا برای شما تبلیغات انجام بدهد.
  • روش دوم: یک یا چند سایت را مدنظر قرار بدهید و به صورت مدتی با آن ها صحبت کنید تا ماهانه یک مبلغی برای آن ها واریز کنید. این تبلیغات همیشه در سایت آن ها قرار می‌گیرد.

اما اینکه کدام یک از این روش ها منطقی تر است؟

اگر شما از لحاظ مالی مشکل ندارید بهتر است تا به صورت ریپورتاژ تبلیغات بدهید. این تبلیغات بازدهی بالاتری دارند. علاوه بر آن سایت هایی که ریپورتاژ می‌دهند قیمت مناسب تری نسبت به تبلیغات معمولی دارند.

از لحاظ اسم گذاری به ریپورتاژ، بک لینک فالو و به بک لینک سازی، بک لینک نوفالو می‌گویند. بک لینک فالو را که باید برون سپاری کنید تا باقی سایت ها برای شما انجام بدهند، اما بک لینک نوفالو باید توسط خودتان یا فردی متخصص انجام شود. تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا آموزش کامل بک لینک نوفالو را بیاموزید.

بک لینک نوفالو چیست؟

وقتی سایت دیگری لینک سایت شما را درون سایتش قرار دهد، در اصل یک بک لینک برای سایت شما محسوب می‌شود. در اصل می‌توان گفت هر ریپورتاژی که یک سایت برای شما انجام می‌دهد، یک بک لینک برای سایت شما محسوب می‌شود.

بک لینک سازی تاثیر بسیار زیادی در رشد سایت شما خواهد داشت. البته که باید این بک لینک ها به صورت طبیعی انجام شود. اگر گوگل متوجه شود که شما بک لینک غیر طبیعی استفاده کرده‌اید قطعا شما را جریمه می‌کند.

حالا شما باید به گونه ای سایت خودتان را بک لینک سازی کنید که گوگل احساسی کند فرد دیگری اینکار را انجام داده است. چند روش برای اینکار وجود دارد که در این قسمت به آن اشاره خواهیم کرد.

کلمه کلیدی استفاده نشود

شما باید کلمه ای که لینک می‌کنید به هیچ وجه کلمه ای نباشد که شما در آن صفحه سئو کرده‌اید. اگر کلمه کلیدی را استفاده کنید احتمال اینکه سایت شما پنالتی شود خیلی بالا می‌رود. بهتر است برای بک لینک سازی و لینک کردن از کلماتی مانند اینجا، کلیک کنید و… استفاده کنید.

استفاده از کلمات باید به این صورت باشد: از هر ۱۰ لینکی که می‌گذارید، ۷ تا از آن ها باید مانند نوشته بالا باشد، ۲ تا از آن ها باید مربوط به کلمه مترادف شما باشد، ۱ عدد از محتوا ها هم باید از کلمه کلیدی های اصلی شما باشد.

حداقل ۲ لینک استفاده کنید

برای بک لینک سازی بهتر است درون متن شما حداقل ۲ تا لینک بزنید. یکی لینک سایت شما باشد که به روش بالا انجام شود. لینک دوم ترجیحا باید لینک یک سایت دیگر باشد. اینگونه گوگل اصلا به شما شک نمی‌کند. فکر می‌کند فرد دیگری برای شما اینکار را انجام داده است که این یک امتیاز مثبت برای شما محسوب می‌شود. برای اینکار بهتر است از سایت های خارجی استفاده کنید که رقیب شما نباشد.

محتوا مربوط باشد

محتوا مربوط به سایت شما باشد؛ ولی اشاره مستقیم انجام نشود. اگر شما در محتوا اشاره مستقیم به کار خودتان بکنید امکان پنالتی شدن توسط گوگل وجود دارد. پنالتی شدن سایت شما به منظور بسته شدن و جریمه شدن شما است. فرض مثال شما می‌خواهید محتوا مربوط به گسترش اینستاگرام بنویسید می‌توانید از جمله <<اینستاگرام جای خوبی برای کسب کار شما است>> استفاده کنید.

ریپورتاژ

اگر شما ریپورتاژ داده‌اید، بهتر است برای لینک ریپورتاژ بک لینک بزنید. اینکار باعث بالا رفتن ریپورتاژ شما می‌شود و ممکن است بازدید شما تا ۱۰ برابر بیشتر بشود.

کلام آخر

ریپورتاژ و بک لینک می‌تواند در رشد سایت شما خیلی کمک بکند. با اینکار بازدید شما تا ده ها برابر بالا می‌رود. مخصوصا بک لینک یک کار زیر ساختی برای سایت شما محسوب می‌شود و سایت شما را سریع تر از آنچه فکر کنید به صفحات اول گوگل میاورد.

البته قبل از آن باید بلد باشید تا سایت خودتان را به صورت کامل سئو کنید. خودت یه سئو کار حرفه‌ای شو؛ روی کلمه قبلی سرچ کنید تا تمام فنون یک محتوای سئو شده را یاد بگیرید.

Backlinks and Reporting