بازاریابی محتوایی چیست؟
کلمه حیرت آوری است که دو صنعت مجزای تبلیغات و محتوا نویسی را با هم ترکیب کرده و ویژگی خارق العاده ای به محتوا داده است که در حین اینکه محتوا را می خوانید، متوجه تفاوت آن با یک متن ساده می شوید.
پی بردن به تکنیک های نویسنده، کمی دشوار است و شاید با خودتان بگویید که : این نوشته فقط ظاهری ساده دارد، درحالیکه یک متن ساده به حساب نمی آید.
به راستی چه چیزی این محتوا را خاص و منحصر به فرد کرده است؟
ترکیب این دو صنعت متفاوت، کمی نیاز به مهارت های بالای نویسندگی دارد تا محتوایی بنویسید که بوی تبلیغات ندهد.
در ادامه به آموزش بازاریابی محتوا و معرفی این حوزه می پردازیم.
بازاریابی محتوایی چیست؟
گاهی ممکن است بخواهید محتوایی تولید کنید که علاوه بر اینکه کسب و کارتان را معرفی می کند، باعث افزایش فروش محصولات و خدماتتان هم بشود.
تبلیغات روش تند و چکشی برای جذب مخاطبین است که در دنیای امروز، بیشتر باعث فرار مشتریان می شود.
پس چگونه تبلیغات انجام دهیم که نتیجه مطلوبی ببینیم؟
روش بهتری که این روزها رواج زیادی پیدا کرده است، بازاریابی محتوایی است.
بازاریابی از طریق محتوا، به روش غیر مستقیمی گفته می شود که می توانید با استفاده از یک محتوا (متنی، تصویری، ویدیویی)، علاقه و اعتماد مشتریان را جلب و آنها را تشویق به خرید کنید.
این روش بازاریابی، با خنثی کردن اثرات منفی تبلیغات، تبلیغات مثبتی انجام می دهد که علاوه بر فروش، کمک زیادی به برندسازی شخصی شما می کند.
بازاریابی محتوا در سایت و اینستاگرام

در مقالات قبلی ، تولید محتوای تخصصی را آموزش دادیم.
حالا می خواهیم بررسی کنیم که تولید محتوای سایت و اینستاگرام را چگونه در مسیر فروش قرار دهیم؟
تولید محتوا سایت و اینستاگرام، شباهت زیادی به هم دارند و می توانید با فراگیری این استراتژی، در هر دو محتوا تولید کنید.
برای اینکه محتوایتان رنگ دیجیتال مرکتینگ بگیرد، این نکات را در نوشتن رعایت کنید:
۱. در بازاریابی محتوا صادق باشید.
صداقت بهترین روش جذب مشتری است، چون همه آدمها از اینکه احمق فرض شوند، به شدت بیزار اند.
حاصل صداقتی که به خرج می دهید، اعتمادی است که برداشت می کنید.
۲.با ارزش و کاربرد محصولات آشنا باشید.
شما زمانی می توانید با محتوای خود بازاریابی کنید، که نشان دهید در آن حوزه متخصص هستید و ارزش کالا و خدمات را در چند کلمه می توانید به خوبی معرفی کنید.
۳. مثال بزنید و یا داستان تعریف کنید.
مهم نیست می خواهید محتوا را برای اینستا استفاده کنید یا سایت، مهم این است که محتوای خود را با داستان و تعریف کردن یک اتفاق، جذاب کنید.
اینکه شما داستانی بگویید نشان می دهد که در حوزه فعال هستید و اتفاقات خود را منتشر می کنید
البته این روش در اینستاگرام رایج تر از سایت ها است.
برای آموزش های اینستاگرامی، پیچ ما را دنبال کنید.
چکیده
شاید اغلب مشکلات عدم فروش، این است که استراتژی تولید محتوا ندارید.
نمی دانید باید چگونه از قلم خود استفاده کنید و سایت خود را به قهقرا می کشانید.
فراموش نکنید که نوشته ای که تولید می کنید مثل راه رفتن روی طناب است که با هر بی دقتی و آموزش نادرستی، می تواند نتیجه معکوسی به جای بگذارد و تمام تلاش خود و تیمتان را هدر دهد.