بلک لیست گوگل چیست؟ چه سایت هایی توسط گوگل بلاک می شوند؟

بلک لیست گوگل یک مجازات برای سایت هایی است که قوانین گوگل را نادیده می گیرند و سعی می کنند به اصطلاح، زرنگ بازی دربیاورند تا از گوگل رتبه بگیرند.

در ادامه در مورد بلک لیست گوگل و جلوگیری از ورود به آن را آموزش می دهیم.

بلک لیست گوگل چیست؟

blacklist google یا لیست سیاه گوگل شامل سایت هایی می شود که مقررات بهینه سازی را رعایت نمی کنند و ترفند های متفاوتی را به کار می گیرند تا جایگاه بالاتری در صفحات گوگل به دست بیاورند، در حالی که نمی دانند هوش مصنوعی گوگل، آنقدر پیشرفته و مجهز هست که هر تخلفی را سریعا شناسایی کند.

چه سایت هایی به بلک لیست گوگل می روند؟

چرا گوگل بلاکمان می کند؟ مواردی که نباید در سایت انجام دهید را در اینجا بازگو می کنیم:

۱. تولید محتوای کپی شده و تکراری

گوگل با سایت های متقلبی که کپی کار هستند به شدت مخالف است و اگر سایت ها این نکته را جدی نگیرند، آن ها را وارد لیست سیاه خواهد کرد.

علاوه بر این، بعضی از سایت ها با تهیه دو دامنه، مطالب یکسانی در هر دو آپلود می کنند تا سریعتر رتبه بالایی به دست بیاورند، اگرچه این روش هم باعث می شود به لیست سیاه گوگل اضافه شوید.

به جای این روش، می توانید به آموزش افزایش رتبه گوگل با تولید محتوا بروید و به صورت تخصصی آموزش لازم را یاد بگیرید.

۲. ورودی سایت را پنهان می کنند

افرادی که برای موتورهای جستجوگر، صفحاتی طراحی می کنند تا تنها برای گوگل نمایش داده شوند، در حالی که صفحه ای که بازدیدکنندگان میبینند، متفاوت است.

روش دیگر پنهان کردن هم این است که محتوای تولید شده را همرنگ قالب درمی آورند تا توسط کاربران آن ها را نبینند، اما متاسفنه ربات های هوشمند گوگل، آن ها را تشخیص می دهد.

گوگل به راحتی تقلب این سایت ها را شناسایی می کند و در نهایت آن ها را بلاک می کند.

۳. کلمات بی ربط با محتوا

شاید مدیران این سایت ها هنوز نمی دانند که هوش و دقت گوگل تا چه اندازه است که همچین خطایی می کنند و کلمات کلیدی اصلی و مترادفی را جایگزین می کنند که اصلا ربطی به محتوای بارگذاری شده ندارند.

گوگل از دقت بالایی برخوردار است که حتی متوجه می شود کلمات شما مرتبط با چیزی است که تولید کردید و یا جملات شما مناسب این محتوا هست یا خیر.

۴. از طراحی سایت رایگان دوری کنید.

گاهی ممکن است فکر کنیم که همه قوانین را رعایت کردیم، پس چرا گوگل بلاکمان می کند ؟ اول از همه جواب این سوال را بدهید: از سایت یا قالب رایگان استفاده کردید؟

یکی از دلایلی که طراحان سایت پیشنهاد طراحی سفارشی را می دهند، جلوگیری از ورود به  blacklist google است.

این سایت ها به شما اجازه ی فعالیت محدودی می دهند که به دلیل زود تمام شدن پهنای باند ماهانه، علاوه بر اینکه رتبه سایت را کاهش می دهد، سایت را برای مدتی از دسترس خارج می کند که در این مدت، اگر ربات های جستجوگر متوجه در دسترس نبودن سایتتان شود، شما را در بلک لیست قرار می دهد.

برای آموزش تفاوت قالب های سایت، به مقاله دو قالب عمده سایت مراجعه کنید.

برای آموزش های بیشتر اینجا کلیک کنید تا وارد پیج اینستاگرام ما شوید.